måndag 5 januari 2015

Pimpade toalettstolen med apelsinjuice innan lägenhetsvisning - väntad säljsuccé

Allt fler pimpar sina villor och lägenheter innan visning för att öka intresset och därmed försäljningspriset. Att fantasin saknar
gränser visar Göran Kravengårds smarta exempel.


Många har nog hört talas om den kreativa villaägaren som fyllde sitt badkar med paprikor för att göra badkaret mer lockande inför en försäljning. Att pimpa sin bostad är dock ofta en kostsam historia och det är inte alltid säkert att slutpriset ökar mer än kostnaden för själva pimpandet. Men det finns budgetvarianter som kan vara nog så effektiva.

- Jag ska sälja min lägenhet men jag har inte råd att pimpa den med en massa finesser. Då kom jag på idén att istället bara pimpa toalettstolen. Så jag gick till Willys och köpte två liter apelsinjuice som jag sedan hällde ner i toan. Sen tog jag några bilder på det och lade ut på nätet tillsammans med en beskrivning av min lägenhet, berättar Göran Kravengård i Fiskehamn.

Visningen äger rum på lördag. Mycket talar för att den kommer att bli mycket välbesökt och slutpriset blir av allt att döma mycket högt.
- Ja, verkligen. Reaktionen på min annons har blivit fantastiskt viral över hela världen och kommentarerna har strömmat in. Folk skriver "helt otroligt", "unbelievable", "is this for real??", "man tror inte sina ögon" och liknande grejor. Alltså, att lite apelsinjuice i en toastol kunde skapa ett sådan köpintresse för en lägenhet är nästan obegripligt. Att pimpa sin lägenhet innan visning är verkligen något jag kan rekommendera, säger Göran Kravengård.

Inför visningen har Göran Kravengård laddat upp med flera liter apelsinjuice.


/Anders Fahlman
frilansskribent
andersfahlman@wordpress.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar