torsdag 13 september 2012

Dömd seriemördare ändrade sig - "jag bara skojade" - nu reser han runt i skolorna

Det är något av en solskenshistoria. Den beryktade seriemördaren Jesper Dallenbring, som var dömd till livstids fängelse för 25 mord, ändrade sig en dag.

"Jag bara skojade. Det var inte jag", uppges han ha sagt till fängelsevakterna som omedelbart larmade fängelseledningen.

Sedan hände allt snabbt. Media tillkallades och efter några veckor hade han beviljats resning i samtliga mål. Nu är han friad, och har börjat en ny karriär.

- Ja, nu reser jag runt i skolorna och informerar om hur dumt det är att säga att man har seriemördat. Jag om någon borde ju veta något om det, säger Jesper Callenbring och skrattar.

Källor inom Malariens Radio uppger också att Jesper Callenbring kommer att vara en av pratarna i nästa omgång av det populära radioprogrammet "Sommar".


(c) Anders Fahlman


hem: andersfahlman.wordpress.com
fotoblogg: photofahlman.com



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar